tag:blogger.com,1999:blog-33081113.post116371767821700851..comments2024-03-19T12:13:34.854-04:00Comments on Yeshivat Deah VeHaskel: Was Avraham in the Kiruv Business?Rabbi Joshua Maroofhttp://www.blogger.com/profile/12585369620887846940noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-33081113.post-85018563853658866232022-02-23T10:34:12.912-05:002022-02-23T10:34:12.912-05:00Thank you for this post. Good luck.
Call Center So...Thank you for this post. Good luck.<br /><a href="https://deepijatel.ae/" rel="nofollow">Call Center Software in dubai</a><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-33081113.post-1163966243059189462006-11-19T14:57:00.000-05:002006-11-19T14:57:00.000-05:00Your point is very important. To be disingenuous ...Your point is very important. To be disingenuous in one's hospitality in order to be m'kareiv another individual is not only unethical it can also be ineffective. It is very hard to disguise a lack of sincerity. Additionally, even if one is sincere in their hospitality ulterior motives are easy to detect and will push many people away.<BR/><BR/>Do you have any ideas on the machloket Rav and Shmuel (or R. Yehuda and R. Nechemia)? I have been puzzling over that one.Yehudahttps://www.blogger.com/profile/13012748301457819738noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-33081113.post-1163910014789166052006-11-18T23:20:00.000-05:002006-11-18T23:20:00.000-05:00But apparently Avraham was not very good at kiruv....But apparently Avraham was not very good at kiruv. Of the travelers he mekareved and of all the 'souls he made in Haran' no trace remains.Larry Lennhoffhttps://www.blogger.com/profile/06578073969473815180noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-33081113.post-1163723202000622562006-11-16T19:26:00.000-05:002006-11-16T19:26:00.000-05:00על-פי המשמעות השנייה הושאל לשון אכילה לחוכמה, ללימ...על-פי המשמעות השנייה הושאל לשון אכילה לחוכמה, ללימוד ובכלל להשׂגות השׂכליות אשר באמצעותן מתמיד קיום הצורה האנושית במצבה השלם ביותר, כמו שהגוף מתמיד באמצעות המזון במצבו הטוב ביותר: לכו שברו ואכלו (ישעיה נ"ה, 1); שמעו שמוע אלי ואכלו טוב (שם, שם, 2); אכֹל דבש הרבות לא טוב (משלי כ"ה, 27)2; אֱכָל בני דבש כי טוב ונֹפת מתוק על חכך כן דְעֶה חָכמה לנפשך (שם, כ"ד, 13-14). <BR/>שימוש זה רב גם בדברי החכמים, דהיינו, שמכנים על דרך המליצה את החוכמה אכילה: תא אכלו בשֹרא שמינא בי רבא3; ואמרו: כל אכילה ושתיָה האמורה בספר זה אינה אלא חָכמה, ובכמה נוסחאות: תורה4<BR/><BR/>Moreh 1:30<BR/><BR/>Nice postAnonymousnoreply@blogger.com